קרעי הציג רפורמה מהפכנית בתקשורת – והותקף: "ריסוק מוחלט"

צבי טסלר No Comments on קרעי הציג רפורמה מהפכנית בתקשורת – והותקף: "ריסוק מוחלט"

שר התקשורת שלמה קרעי הציג את תוכניתו לרפורמה בשוק התקשורת, שעיקרה הסרת רגלוציה ועידוד התחרות והגיוון. באופוזיציה תקפו: "ריסוק מוחלט של חופש העיתונות"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר התקשורת שלמה קרעי, הציג הערב (שני) את הרפורמה בשוק התקשורת אותה הוא מתכוון לקדם וספג כצפוי מתקפה חריפה מהאופוזיציה והמחאה, שמצאה נושא חדש לנגח בו את הממשלה.

בין הצעדים: סגירת הרשות השניה ומועצת הכבלים והלווין והסרת חסמי כניסה לשוק התקשורת, ביטול הצורך ברישיונות שידור לרבות חדשות, הפסקת התערבות בתוכן, הקטנת הריכוזיות בשוק התקשורת, יתאפשר לתחנות רדיו מסחריות לשדר בפריסה ארצית, תוקם קרן לעידוד התרבות והמגוון באקטואליה ויקודמו צעדים להגנה על חופש הביטוי ברשתות החברתיות. בנוסף תוסר הרגלוציה על המודלים העסקיים של כלי התקשורת והמודל העסקי יהיה חופשי.

בתאגיד השידור: שימוש חופשי בתכני ארכיון התאגיד, הרחבת האיסור על שידור פרסומות, גיוון במועצת התאגיד, ביטול מגבלות שידור אזוריות, פינוי תדרים לטובת תחנות חדשות והוזלת אגרות כניסה לערוצים ייעודיים.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את פתיחת שוק התקשורת לתחרות ולגיוון: "מה שהניח השר קרעי אינה רפורמה. זוהי הצעת שוחד לבעלים של ערוץ 14, זהו ריסוק מוחלט של חופש העיתונות, זהו ניסיון לחסל את ערוצי הטלוויזיה שאינם מתקפלים בפני השלטון. רק במדינות טוטליטריות הממשלה שולטת בתקשורת ההמונים כמו שמציע קרעי".

video
play-sharp-fill

"אגודת העיתונאים ירושלים" תקפה: "בפעם הראשונה, שר תקשורת בישראל מציג תוכנית שכל כולה מתרכזת במילה אחת: לסגור. בלי רגולציה, בלי מכרזים, בלי אמות מידה מקצועיות, בלי הפרדה בין פייק לניוז ובין מסחרי לעיתונאי. בכוונת מכוון, השר קרעי מסיר כל הגבלה על הגופים המשדרים חדשות ויוצר סביבה תקשורתית שתהפוך את ישראל למעצמת פייקניוז. קרעי יכול להמשיך לעטוף את זה בהבטחות לפלורליזם וגיוון, אבל כשכל דיכפין ייצר חדשות – לא תהיה עוד מחוייבות לאתיקה עיתונאית ולאמות מידה מקצועיות מחייבות. אבל קרעי לא עוצר פה, בזמן שהוא פותח את הדלת בחדשות לתכנים מסחריים, הוא סוגר את ברז הפרסום לשידורי הרדיו הציבורי בישראל. המשמעות היא פגיעה קשה בשידור הציבורי והשתת העלויות הכבדות שמשלמים היום המפרסמים לתאגיד – על כתפיו של הציבור".



0 תגובות